OBS! Deadline 19/3 / Please complete by March 19th
Bahnhof kräver nu att varje medlem har ett eget kundid registrerat hos Bahnhof och att bredbandet är länkat till detta konto. Vi rekommenderar att du omgående skapar detta kundid så att inte Internetaccessen bryts 19/3. Detta tar bara någon minut.
Här finns Bahnhofs kompletta instruktioner. INFOBLAD TILL BOENDE.pdf
Snabbversionen är:
Öppna en flik i din browser och gå till dns.bahnhof.se. Efter några sekunder kommer det upp en sida med rubriken ”Ditt bredband är aktiverat”. I nedre högra hörnet klickar du på länken ”registrera dig som kund här”. Du kommer till en sida med rubriken ”Välkommen till Bahnhof”. Har du redan ett kundid hos Bahnhof (t ex om du har tjänsten IP-Telefoni eller andra tilläggstjänster) trycker du på ”logga in här”. Ett befintligt kundid brukar börja med bokstaven ”E” följt av 6 siffror. När du har loggat in har du också länkat ditt bredband till ditt kundid. Har du inget kundid så fyller du i alla fälten och trycker på ”skicka”. Ditt nya kundid länkas då till ditt bredband. Skulle du försöka registrera ett nytt kundid men redan har ett sedan tidigare säger systemet ifrån.
Får du problem så vänder du dig till Bahnhofs support på telefonnummer 010 510 4020. Ange följande prio-kod 9876.
Short translation in English: Bahnhof now requires that all of our members have a Bahnhof account and that your internet subscription is linked to the account. We recommend that you create the account immediately to avoid interruption in you Internet delivery on March 19th. It only takes 1-2 minutes.
Complete instructions from Bahnhof in Swedish only: INFOBLAD TILL BOENDE.pdf
The quick guide:
Open a tab in your browser and enter the address dns.bahnhof.se. In a couple of seconds, you’ll get to a page with the heading ”Ditt bredband är aktiverat”. In the lower right hand corner, click on the link ”registrera dig som kund här”. You will now get to a page with the heading ”Välkommen till Bahnhof”. If you already have an account, click on ”logga in här”. An existing customer id usually starts with the letter ”E” followed by 6 digits. When you’ve logged in, your account will be linked to your broadband. If you don’t have a customer id, fill in all fields and press ”skicka”. Your new customer id will be linked to your broadband subscription. If you already have a customer id and try to register for a new one, the system will let you know.
If you experience problems, contact the Bahnhof support center at 010 510 4020. Use priority code 9876.