Ett återkommande tema i enkäten över elbilsladdning var att elbilsägare ansåg laddtiden, 1 timma, för kort. Detta är en svår avvägning då vi är 50 lägenheter som delar på 3 parkeringsplatser för lastning/lossning vid Packhusplatsen 4 och som också används av våra fastighetsskötare, hantverkare m fl. Samtidigt vill föreningen givetvis sälja el för att bekosta investeringen i laddstolpar.
Styrelsen har beslutat att tillåta nattladdning på prov under tiden 22:00-08:00 fr o m 2025-03-01 – 2025-04-30 på platserna 11 och 12, alltså de två närmast Postgatan som delar en dubbelstolpe. Efter denna tvåmånadersperiod skall testet utvärderas och ett förslag till uppdaterade parkeringsregler föreslås för föreningsstämman i maj.
Observera att:
- Bilen får tidigast ställas dit 22:00 och skall vara borta senast 08:00. Detta bör vara tillräckligt med tid för att ladda alla förekommande elbilar och laddhybrider fullt.
- Bilen som står där skall ladda. I vårt debiteringssystem syns hur många timmar bilen stått vid stolpen och hur mycket den laddat. Det är alltså inte acceptabelt att ställa dit en nästan fulladdad bil för att nattparkera ”bekvämt”. Detta kommer att märkas när rapporterna granskas. Det syns också på laddstolpens färg huruvida laddning pågår (blått ljus).
Short translation in English: A recurring theme in the survey about electric car charging was that electric car owners considered the charging time, 1 hour, too short. This is a difficult balance as we are 50 apartments that share 3 parking spaces for loading/unloading at Packhusplatsen 4 and which are also used by our property managers and other craftsmen. At the same time, the association naturally wants to sell electricity to pay for the investment in charging poles.
The board has decided to allow night charging on a trial basis between 22:00 and 08:00 from 2025-03-01 – 2025-04-30 at parking spaces 11 and 12, i.e. the two closest to Postgatan which share a double pole. After this two-month period, the test will be evaluated and a proposal for updated parking rules proposed for the annual general meeting of the association in May.
Note that:
- The car may be parked there at 22:00 at the earliest and must be gone by 08:00 at the latest. This should be enough time to fully charge all existing electric cars and plug-in hybrids.
- The car standing there must be charging. Our billing system shows how many hours the car has been at the pole and how much it has charged. It is therefore not acceptable to park an almost fully charged EV car there for overnight parking "comfortably". This will be noticed when the reports are reviewed. It is also visible from the color of the charging pole whether charging is in progress (blue light) or not.