Okänd man / Unidentified man

En medlem boende i Smedjegatan 3 fann i går kväll en okänd man på 4:e våningen i trapphuset. Mannen uppträdde märkligt och medlemmen kallade på polis. Mannen var sedan försvunnen när polisen ankom. Obehagligt och det understyker vikten av att vi tillsammans hjälps åt att upprätthålla en god säkerhet i Hembygden. I detta fall anmälde en uppmärksam medlem till styrelsen att entredörren till Postgatan 1 kärvade och gick inte i lås. Där tog sig den okönde mannen troligen in. Tack vare den uppmärksamme medlemmen kunde entredörren åtgärdas idag på förmiddagen.

Var alltid uppmärksam på att inte släppa in obekanta genom entredörrarna. Anmäl avvikelser, defekter i gemensamma utrymmen. Felanmäl gärna direkt till SBC och informera alltid till . Vid ett akut, allvarligt problem sök telefonkontakt med styrelsemedlem.

Yesterday evening one member found an unidentified man on the 4th floor at Smedjegatan 3. The man behaved strange and police were called. When the police arrived, the man was gone. This underlines the importance that we together strive to maintain a good security in Hembygden. In this case an observant member yesterday evening reported a problem with the entrance door at Postgatan 1, where the person probably went in. Thanks to the observant member we could have the entrance door fixed at lunch time today.

Please do not let strangers in through the entrance doors. Report defects, disturbances in common areas to